מסחר בשוק ההון מהבית

המהפכה הדיגיטלית של השנים האחרונות הובילה שכל אחת ואחת מביניכם פעולות מסחר (קניה/מכירה) בשוק ההון בכל רגע נתון ומכל מקום זה. מסחר בשוק ההון מהבית או מכל מקום אחר בו תבחרו, מתאפשר כיום באמצעות תוכנות מקוונות המיועדות לצרכי ביצוע פעולות מסחר בזירות מסחר עסקאות שונות לכם בשוק ההון, כאשר הפעילות העסקית בשוק ההנהלה נעשית לאחר פתיחת חשבון אצל גורמים מוסמכים נוספים המכונים "חברי בורסה" בין מקרים את הבנקאית בישראל, בתי ההשקעות חברות, ברוקרים, חברות פורקס ועוד.

מסחר בשוק ההון – מה זה בכלל?

על מנת לדעת איך לסחור בשוק ההון עצמאי מהבית או מכל מקום בו תבחרו (במידה ואתם מחוברים לרשת מאות מאות מקום), יש להבין בראש ובראש מה זה שוק ההון וכיצד הוא מתנתל. שוק ההון הוא למעשה רחבה למגוון רחב של שווקים פיננסיים פיננסיים בתוכם מוצרי פיננסיים שונים המיועדים לצרכי מסחר (קניה/מהה) סל: מניות, מדדים, מט”ח, אגרות חוב (אג”ח), תעודות ועוד.

מסחר בשוק ההון מהבית
מסחר בשוק ההון מהבית

מוצרים אלו מאפשרים אחד לכל אחד ואחד מביניכם למנף את הכסף העומד לרשותו (אותו הוא בוחר להשקיע בשוק ההון), ובניגוד לאפיקי השקעה אחרת: נדל”ן, פתיחת עסקים, רכישת נכסים וכדומה, שוק ההון לכם להתחיל לבצע פעולות מסחר והשקעה בסכומי כסף נמוכים. יותר תוך נזילות מרבית של הכסף אתם משקיעים.

איך לסחור בשוק ההון?

תחילת המסחר בשוק ההון מחייבת אתכם בראש ובראשונה לרכוש את הידע הבסיסי והכלים הנכונים המאפשרים ביצוע פעולות מסחר בשוק ההון באופן מושכל המבוסס על מידע, נתונים, אסטרטגיות השקעה נכונות וכדומה. לצורך כך, אנו ממליצים לכל אחד ואחת מביניכם המעוניינים לדעת איך לסחור בשוק ההון באופן עצמאי ו/או באמצעות מנהלי השקעות, ללמוד את הנושא לעומק באמצעות לימודי שוק ההון המוצעים לכם במסלולי לימוד שונים ובמגוון רחב של קורסים ייעודיים המותאמים לשוק המסחר הרלונטי לגביכם בשוק ההון.

לאחר שרכשתם את הידע הבסיסי בכל הנוגע לאופן התנהלותו של ההון ודרכי המסחר בו, תדרשו לפתוח חשבון מסחר באמצעות אחד מאותם "חברי בורסה" (בנק, בית השקעת, חברת פורקס, ברוקרים, מנהלי תיקי השקעות וכדומה). פתיחת החשבון מלווה גם בהעמדת סכום מינימאלי המשמש כבטוחות , כאשר גובה הטענה לפי הצורך לאופי פעילות המסחר על ידיכם.

בתוך זה, הגוף הפיננסי בו פתחתם חשבון, יעמיד לרשותכם מערכת מסחר מקוונת המאפשרת לכם לבצע מגוון רחב של פעולות מסחר בשוק ההון או מהבית מכל מקום אחר בו תמצאו ובו יש מחוברים אונליין לרשת האינטרנט ולמערכת המסחר.

מספר מילים על מערכות מסחר בעידן הדיגיטלי

עד לפני מספר שנים, כל פעולת מסחר כזו או אחרת בשוק ההון התאפשרה אך ורק באמצעות מתן פקודות טלפוניות למנהל תיק ההשקעות של המשק בשוק ההון. לאחר החלת שינויים ורפורמות כאלה ואחרות בשוק ההון והביטוח במשרד האוצר, ובמקביל להתעצמות של רשת בתחומים שונים שונים, עומדת בפני כל אחד ואחד מביניכם אפשרות לסחור בשוק ההון באמצעות אותם מערכות מסחר מקוונות -מכל מקום ובכל רגע נתון.

מערכות המסחר השונות מבוססות על פתרונות טכנולוגיים שונים ואיסוף מידע ונתונים שונים ממקורות מידע כלכליים. כפועל יוצא מכך, מערכות המסחר המתקדמות יותר יכולות לספק לכם "תמונה" ברורה ומדויקת של מוצרי שוק ההון הם תרצו לבצע פעולות מסחר כאלו ואחרות.

בעידן שקדם למערכת המסחר המונות, המשקיע לאסוף את המידע הנחוץ לו צריך לקבל אישור מסחר באמצעות העיתונות הכלכלית, איסוף חלקיקי מידע מאטרי אינטרנט שונים, התבססות על מקורות מידע מקצועיים וכדומה. המורכבות באיסוף וניתוח לפי המניעה שהעסקת בפעולות המסחר בשוק ההון שמורה אך ורק למביני עניין או לאנשי עסקים שיכלו להרשות לעצמם להעמיד לרשותם סביבה פיננסית תומכת של מקבלי החלטות.

היום, כל מערכת מסחר מקוון מתקדמת, מקצרת עבורכם את התהליכים איסוף וניתוחים יכולים ולמעשה מכם לעזור לאתר את ההשקעה הנכונות בכל רגע נתון. כמו כן, מערכות מתקדמות אלו הן מערכות מבוססות מידען בלחיצת כפתור אחת.

מסחר בפורקס – שוק המסחר הנפוץ לצרכי מסחר בשוק ההון באופן עצמאי מהבית

מבין כל השווקים הפיננסיים בהם לסחור מהבית בשוק ההון, המסחר בפורקס (מט”ח) הוא שוק המסחר הנפוץ ביותר. מסחר זה חברת אף הוא לאחר פתיחת חשבון מסחר אצל גורם מורשה (ברוב המקרים פורקס המתמחה בנושא) ובאמצעות מערכות מסחר המותאמות לצרכי ביצוע פעולות והשקעות בזירת הפורקס.

שיעורון המובה של שוק המסחר בקס טמון בעובדהפור בשוק מסחר פעיל 4 שעות ביממה 7 ימים בכל רגע נתון. יחד עם זאת, בדומה לכל תחום מסחר אחר בשוק ההון, גם פעולות מסחר בפורקס מחייבות לרכוש את הידע, הכלים והמיומנויות לצרכי ביצוע פעולות מסחר בשוק ההון מהבית גם כאן מומלץ ללמוד את הנושא, לתרגל באמצעות תוכנות מסחר "דמו" האפשרויות לכם לסחור על כסף וירטואלי ולא אמיתי ורק לאחר מכן לעבור לעולם המסחר האמיתי.

עדכוני חדשות בזמן אמת

תובנות וניתוח שוק

חדשות כלליות

דילוג לתוכן