איך להשקיע בבורסה מהבית

עבור רבים מביניכם, צמד המילים מסחר בבורסה או השקעה בבורסה, אולי להישמע מרתיע או אפילו מאיים או כזה השייך רק למביני עניין ואנשי מקצוע בתחומי הכלכלה. אבל אתם חשובים לדעתו שבמידה וגם אתם חוסים בחשכון פנסיוני או בכל חיסכון אחר מערכת הבנקאית או דרך מקום עבודה חברות הביטוח. בנוסף, חשוב לדעת שכיום עוד הרבה אנשים לומדים לדעת להשקיע בבורסה מהבית וחלקם הגדול אף מייצרים לעצמם תשואות רווח לא רעות בכלל על השקעותיהם בבורסה.

מספר מילים מקדימות על השקעות בבורסה

הבור היא למעשה גוף עסקי המיועד למטרות מסחר של ניירות ערך באמצעות חברות וממשלות מגייסות הון מציבור המשקיעים בבורסה, כאשר המסחר בניירות הערך מיושם שימוש במוצרים פיננסיים למיניהם: מניות, אג”ח (איגרות חוב), כתבי אופציה, מד, תעודות סל וכדומה.

איך להשקיע בבורסה מהבית
איך להשקיע בבורסה מהבית

המסחר בבורסה הוא פתוח לציבור הרחב, כאשר כל אחד ואחד מביניכם יכול לבצע פעולות מסחר (קניה ומכירה) באמצעותם של חברי בורסה. עד לפני מספר שנים, פעולות המסחר על ידי המשקיעים בבורסה התבצעו דרך מתן פקודות טלפוניות לחברי הבורסה מה שצריך להגיע אל זירות המסחר השונות בבורסה ולבצע עבור לקוחותיהם את הפעולה. כיום, בעידן הדיגיטלי בו אנו חיים, כל עסקאות המסחר בבורסה מתגבשת בזירה מקוונת וללא אולם מסחר.

חסר המקוון בבורסה הוביל להתפתחותו של המסר היומי כולל לקיים פעולות קניה ומה של ניירות ערך יום המסחר, כאשר בין ניירות יתר הערך הנפוצים ביותר בתחום המסחרי קיימים מוצרים פיננסיים כגון: מניות, אופציות, חוזים עתידיים, מדדים, חוזים על סחורות ומטבעות מסחר. חוץ פור מה שמכונה מסחר בקס.

מספר מילים על ניירות ערך

ניירות ערך הנסחרות דרך הבורות השונות בעולם (בישראל פועלת בורסה אחת: הבורסה לניירות ערך בתל אביב), הם למעשה מוצרים פיננסיים שונים המרכיבים את השוק ההון: מניות, אגרות חוב, כתבי אופציה, סחורות, מטבעות חוץ וכדומה. מוצרים פיננסיים אלו הינם בעלי ערך כספי כזה או אחר הם מונפקים בבורסה בין אם לצרכי גיוס הון מהציבור על ידי תאגידים או ממשלות.

איך לסחור בשוק ההון מהבית?

כאמור לעיל, רוב פעולות המסחר בבורסה (קניה ומכירה של פיננסיים שונים) מתקיים כיום באמצעות מערכות מסחר מקוונות. פעולות אלו ניתנות ליישום על ידי כל אחד ואחד מביניכם לאחר שהוא פתח חשבון מסחר באמצעות גופים פיננסיים ו/או גופים מוסדיים המוסמכים לשמש כמעין "חברי בורסה" באמצעותם ניתן לבצע פקודות מסחר כאלו ואחרות.

פתיחת חשבון מסחר אצל “חברי הבורסה” והפקדת סכום כסף כזה או אחר לחשבון המשמש כבטוחות ולצרכי השקעה, יקנה לכם גישה לאחת ממערכות המסחר המקוונות באמצעותן להתחיל להשקי ולסחור בבורסה השתתפות אחת מזירות המסחר בבורסה.

איך לא צריך את הכסף שלך?

תחילת המסחר בבורסה מחייבת אתכם להבין מה זה שוק ההון, איך הוא פועל ומהן אפשרויות המסחר השונות העומדות לרשותכם בבורסה. לצורך כך אנו ממליצים לכם בראש ובראשונה להירשם לאחד מקורסי שוק ההון המוצעים לכם כיום ולהיחשף לכל הידע הבסיסי והמקדים עוד לצרכי השקעה מושכלת ונכונה בבורסה ושוק ההון.

גם אתם עובדים עם עתידים לסחור בבורסה ובאחד משווקי שוק ההון באמצעות בית השקעות ו/או גוף או פיננסי כזה אחר המתמחה בנושא, אנו עדיין ממליצים לכם לבסס את התיאורטי שלכם בתחום ההשקעות והמסחר בבורסה ושוקי שוק ההון.

זכרו- ידע זה כוחו חשוב ללמוד ולהבין במה אתם עתידים להשקיע את כספכם. כמו כן, לימודי שוק ההון יאפשרו להיחשף לסיכונים לכם את ההלווים לפעולות המסחריות בבורסה ולבסס את השקעותכם ופעולות המסחר העתידיות שלכם על סמך ידע והיכרות מעמיקה עם גורמי הסיכון המהווים חלק בלתי נפרד מהעניין.

מסחר יומי בבורסה

כפי שציינו למעלה, המהפכת הדיגיטלית בכל תחומי החיים, לרבות, התחום הפיננסי, הובלת הסבר שהמסחר בבורסה משך השנים האחרונות מיושם בין באמצעות מה שמכונה: מסחר יומי או מסחר תוך יומי, כלומר, פעולות מסחר המתרחשות בזמן אמת ביום המסחר. בו פקוד המסחר הועברה באמצעים במקום מיידיים נדחתה בחלק גדול מהמקרים ליום המסחר שלמחרת. הגישה המיידית של המשקיעים וסוחרים בבורסה דרך רשת האינטרנט הובילה שכל משקיע יכול לבצע מגוון רחב של פעולות מסחר על יום המסחר.

אחד מהשווקים הפופולאריים ביותר בתחום המסחר היומי הינו שוק הפורקס (מסחר מטבעות חוץ) מפגשו מתקיים מסחר רציף 24 שעות ביממה- 7 ימים בשבוע.

למה כדאי לכם להשקיע בבורסה?

ישנן כמה סיבות מרכזיות ההופכות את ההשקעה בבורסה לאחד מהאמצעים היעילים ביותר למינוף הכסף הפנוי העומד לרשותכם:

  • רחב של אפשרויות מסחר בסכומי השקעה נמוכים בהשוואה לאפיק השקעה נוספים: רכישת נכסים, פתיחת מגוון עסק וכו'.
  • פוטנציאל ממשי למינוף השקעותיכם בפרקי זמן קצרים
  • נזילות מרבית של כספכם
  • אופציה לפיזור השקעות תוך הגדרת רמות הסיכון המותאמות לכם

יתרונות אלו ונוספים עומדים לרשות כל אחד ואחד מביניכם אשר ישכיל ללמוד ולהבין איך להשקיע בבורסה מהבית ולעשות מזה כסף. לצורך העמקת הידע האישי שלכם בתחום אנו ממליצים לכם לפנות ללימודי שוק ההון ומסחר בבורסה.

עדכוני חדשות בזמן אמת

תובנות וניתוח שוק

חדשות כלליות

דילוג לתוכן